Ρυθμίσεις- πακέτα για κάθε κατηγορίας δανειολήπτη, ετοιμάζουν οι τράπεζες σε μία προσπάθεια να διευκολύνουν τη διαχείριση και την εξυπηρέτηση των «κόκκινων» δανείων.
Για πρώτη φορά, επιχειρείται κατηγοριοποίηση και ομαδοποίηση, ανάλογα με στοιχεία προφίλ πελάτη, προκειμένου να ενταχθούν συγκεκριμένες ομάδες πληθυσμού, κάτω από συγκεκριμένα πακέτα ρυθμίσεων.
«Αυτή είναι η τάση που θα επικρατήσει κατά το τρέχον έτος» σχολιάζει, γνωστός τραπεζικός παράγοντας της αγοράς, με εξειδικευμένη γνώση στη διαχείριση επισφαλειών. «Οι τράπεζες θα μπουν αναγκαστικά σε αυτήν την τροχιά, προκειμένου να διευκολύνουν τους δανειολήπτες να ενταχθούν σε ρυθμίσεις που τους ταιριάζουν, αλλά και να δώσουν μια πραγματική ώθηση στην αντιμετώπιση των NPLs”.
«Για το σκοπό αυτό άλλωστε», όπως διευκρινίζει ο ίδιος τραπεζίτης, «θα πραγματοποιηθεί και σχετική διαφημιστική καμπάνια από τις τράπεζες που ετοιμάζονται να λανσάρουν τέτοια ομαδοποιημένα προϊόντα». Ενδεικτικά, θα γνωρίζουν εκ των προτέρων τις προϋποθέσεις ένταξης στο συγκεκριμένο πρόγραμμα- πακέτο τόσο τα τραπεζικά στελέχη που θα το προωθούν (χωρίς να παραπέμπεται το θέμα σε ειδικές Επιτροπές εγκρίσεων), όσο και οι δανειολήπτες που ενδιαφέρονται να ενταχθούν σε ρύθμιση.
Εκτιμάται ότι αυτό και μόνο, μπορεί να αναζωπυρώσει τη σημερινή μειωμένη διάθεση για ρύθμιση δανείων, ενώ παράλληλα, θα δώσει το στίγμα της συμπεριφοράς των δανειοληπτών, ώστε να δημιουργηθεί ένα αρχείο, μία βάση δεδομένων, οπότε να μπορούν στη συνέχεια να εξαχθούν σημαντικά συμπεράσματα για την πορεία και τα αποτελέσματα της διαχείρισης των κόκκινων δανείων.
Για παράδειγμα, οικογενειάρχης με δύο παιδιά, μισθωτός ετών 50, θα υπάγεται σε ένα πακέτο. Άγαμος, ελεύθερος επαγγελματίας σε άλλο. Συνταξιούχος σε διαφορετικό και ούτω καθεξής, με βάση κοινωνικά και οικονομικά κριτήρια.
Δεν είναι τυχαίο ότι ένα μεγάλο ποσοστό, άνω του 30% των ρυθμισμένων οφειλών, καθίσταται εκ νέου επισφαλές. Προφανώς, ισχυρίζονται οι τραπεζίτες, ως ένα βαθμό οφείλεται η συνέχιση της ύφεσης που τροποποιεί τα οικονομικά δεδομένα. Όμως, δεν είναι απολύτως σαφές, τι ακριβώς φταίει.
Προς την κατεύθυνση αυτή, η νέα τάση με τα τυποποιημένα προϊόντα ρύθμισης, αναμένεται να λειτουργήσει θετικά για το σύνολο της αγοράς, συμβάλλοντας σε λιγότερη γραφειοκρατία και σύντμηση χρόνου.
«Δεν έχουμε μεγάλο δείγμα για το πώς συμπεριφέρεται ο κόσμος στα κουρέματα των δανείων» συνεχίζει η ίδια πηγή, που επιθυμεί να κρατήσει την ανωνυμία της. «Είναι άλλο θέμα να διαγράφεις ένα δάνειο που το έχεις ήδη αποσβέσει και τελείως διαφορετική περίπτωση, το να γνωρίζεις πώς συμπεριφέρεται ο πελάτης μετά το κούρεμα του δανείου.
«Υπάρχουν δανειολήπτες που απλώς χρειάζονται μια «ένεση αδρεναλίνης», την οποία αν λάβουν σύντομα, θα μπορέσουν να σταθούν στα πόδια τους. Ιδιώτες πελάτες που θα μπορούν μετά από ένα κούρεμα να εξυπηρετούν τα δάνειά τους και επιχειρήσεις βιώσιμες. Εκεί πρέπει να σπεύσουμε γρήγορα.
Και από την άλλη πλευρά, υπάρχουν και περιπτώσεις «τελειωμένες», οπότε αυτό.... είναι άλλη κουβέντα και χρήζει διαφορετικής αντιμετώπισης» καταλήγει, ανώτατος τραπεζικός παράγοντας.
Πηγή: e-forologia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου